Ford, jako jeden z niewielu producentów aut na świecie, posiada aktualnie homologowane rajdówki w niemal każdej kategorii.
Oto przedstawiciele marki Ford na rajdowych trasach:
Ford Fiesta R2
R2, to kategoria samochodów, które mają sporo wspólnego z modelami seryjnymi. Ford homologował Fiestę w tej klasie jako drugi producent aut. Szybko okazało się, że Fiesta R2 choć nie najmocniejsza, jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji w tej kategorii, co uczyniło ją jednym z najpopularniejszych samochodów w klasie. Owocem tego, było powołanie w wielu krajach pucharów markowych "Fiesta R2 Trophy", w tym także i w Polsce.
Najbardziej znanymi rozgrywkami, gdzie jeżdżą wyłącznie Fiesty R2, są mistrzostwa Junior WRC. Rozgrywane razem z Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami Świata zawody dla młodych kierowców. Co ciekawe, firmą obsługującą rajdówki z tego cyklu jest krakowski odział firmy M-SPORT, zajmującej się budową i rozwojem rajdowych Fordów.
Najnowsza Fiesta R2 posiada - jako jedyna rajdówka, silnik EcoBoost o pojemności... 1 litra (998 ccm) Bazą do budowy auta jest model Sport w wersji Black/Red Edition, który już w cywilnej wersji ma 140 KM i prawie 200 Nm.
Wybrane dane techniczne Fiesty R2: Silnik: 1.0 EcoBoost, 3 cylindry, 180 KM/6500 obr/min, zmienne fazy rozrządu, 250 Nm/3500 obr/min
Skrzynia biegów: Sekwencyjna, pięciobiegowa skrzynia SADEV - wspólna dla wszystkich aut R2, szpera mechaniczna
Zawieszenie: Amortyzatory Reiger z potrójną regulacją, sprężyny Eibach, dedykowane stabilizatory, sportowe tuleje zawieszenia.
Hamulce: Czterotłoczkowe zaciski Alcon z przodu, tarcze o średnicy 285 mm na szuter, 310 mm na asfalt. Z tyłu tarcze o średnicy 280 mm, hydrauliczny hamulec ręczny.
Koła: Szuter: OZ 6x15 175/70R15, asfalt: OZ 6.5x16 195/50R16
Masa samochodu: 1030 kg
© AutoKlimat 2015