Sport

Nowe sportowe modele Forda

Ford, jako marka o mocnych koneksjach sportowych od zawsze akcentował swoją pasję poprzez usportowione wersje seryjnych modeli samochodów dla klientów. Klienci bardzo chętnie wsiadali do samochodów, które wyróżniały się wśród innych, nudnych modeli, a poza tym nawiązywały bezpośrednio do maszyn podziwianych na torach wyścigowych czy też na trasach rajdowych.

Zdjecia

W dzisiejszych czasach, kiedy możliwości eksponowania swoich produktów w sporcie jest bardzo dużo, Ford jest obecny w niemal każdej dyscyplinie motorsportu na wszystkich kontynentach. Ma to odbicie również w proponowanych produktach, które każdy może zamówić w salonie Forda. Wersje, które Ford proponuje swoim klientom poza zwykłymi samochodami, to modele usportowione poprzez pakiety stylizacyjne (ST-Line), wersje sportowe (ST, ST2) oraz bezkompromisowe maszyny (RS, ST200)

Rodzina sportowych Fordów dostępnych w naszym salonie:

Ford Fiesta ST-LINE

Fiesta w wersji ST-Line, to rozwinięcie dawnej wersji Fiesty Sport. Cechy charakterystyczne dla Fiesty ST-Line, to pakiet stylizacyjny, oraz sportowe akcenty wewnątrz. Fiesta ST-Line stanowi kompromis pomiędzy zwykłymi wersjami, a wersją ST. Specjalnie dedykowane dla tego modelu koła 16 lub 17 cali, obniżone i usztywnione zawieszenie sprawiają, że samochód nie tylko dobrze wygląda, ale też sprawnie jeździ. Proponowane silniki benzynowe mają moc od 100 do 140 KM, przy czym silnik 1.0 Ecoboost w wariancie 140 KM występuje wyłącznie w wersji ST-Line. Pozostałe silniki, w tym również 95-konny diesel, to silniki znane z innych modeli Forda.

Zdjecia

Zdjecia

Zdjecia

Katalog Ford Fiesta ST-line

Ford Fiesta ST

Kolejnym przedstawicielem sportowych Fordów Fiesta jest wersja ST. Jest to już bardziej zaawansowana technicznie wersja, która skupia się na bardzo dobrych osiągach, oraz agresywnym wyglądzie. Moc 182 KM, 240 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, prędkość maksymalna 223 km/h. Te parametry nie pozostawiają wątpliwości, co do osiągów samochodu. Ich potwierdzeniem jest ponad 5000 km testów na legendarnym niemieckim torze Nürburgring. Idea wersji ST uosabia pewność prowadzenia. Sportowe zawieszenie, sześciobiegowa skrzynia biegów i udoskonalony układ poprawiający stabilność na zakrętach stanowią połączenie zapewniające niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Zawieszenie stworzone specjalnie dla wersji ST wzorowane jest na samochodach rajdowych. Nowe przednie sprężyny i amortyzatory wraz ze specjalnie dostrojonym układem kierowniczym gwarantują wyjątkową łatwość i precyzję prowadzenia. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z trzema trybami pracy, pomaga zachować kontrolę, pozwalając kierowcy wybrać poziom ingerencji systemu, aż do jego całkowitego wyłączenia. Elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS ułatwia manewrowanie i zapewnia pewne prowadzenie samochodu. Co jeszcze sprawia, że wersja ST prowadzi się tak dobrze? Na pewno głębokie, kubełkowe fotele RECARO o świetnym wyglądzie, tarczowe hamulce przy 4 kołach oraz bardzo korzystna geometria podwozia.

st2

Zdjecia

Zobacz katalog

Ford Fiesta ST-200

Zdjecia

Aby sprostać wymaganiom klientów, którzy szukają w klasie kompakt na prawdę ekstremalnych samochodów, Ford stworzył rozwinięcie wersji ST, czyli ST200. Najmocniejsza Fiesta w historii wyróżnia się ekskluzywną specyfikacją, obejmującą unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza. Wersja ST200 oferuje doskonałe właściwości jezdne i wysoką sprawność w szybko pokonywanych zakrętach za sprawą między innymi bardziej bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego (13,69:1) oraz skróconym drążkom kierowniczym. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 dostarcza 200 KM i 290 Nm. Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 w Fieście ST do 4,06 w Fieście ST200 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach, lepszymi osiągami i większą przyjemnością z jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.

Zdjecia

Katalog Ford Fiesta ST200

Ford Focus ST-Line

Zdjecia

Podobnie jak w przypadku Fiesty ST-Line, Focus ST-Line koncentruje się na sportowej stylistyce. Mamy tutaj zatem pełny pakiet stylizacyjny nadwozia, delikatnie obniżone zawieszenie, czerwone zaciski hamulcowe oraz koła 17 lub 18 cali, które w wersjach Black oraz Red malowane są na czarno.
Zdjecia
We wnętrzu znajdziemy usportowione fotele z czerwonymi przeszyciami, ciemną podsufitkę, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz skórzane elementy takie jak: kierownica, uchwyt dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego. Silniki benzynowe, to znany z Fiesty ST-Line jednolitrowy Ecoboost o mocy 125 KM, oraz 1.5 litrowy o mocy 150 lub 182 KM. Diesle to półtoralitrowy ekonomiczny silnik o mocy 120 KM, oraz 2.0 o mocy 150 KM.

Katalog Ford Focus ST-line

Ford Focus ST

Każdy element nowego Forda Focus ST – od agresywnej stylizacji po pieczołowicie wykończone wnętrze z podkreśla jego odważny styl i sportowy charakter. Nowy Ford Focus ST odznacza się sportową i agresywną stylizacją nadwozia. Uwagę przykuwają takie detale, jak wyprofilowana pokrywa silnika, wąskie reflektory przednie, prostokątne lampy przeciwmgłowe, charakterystyczna osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu czy podwójna, centralnie umieszczona heksagonalna rura wydechowa.
Zdjecia
Sportowy ‘bodykit’ nadwozia obejmuje również lakierowane w kolorze nadwozia boczne nakładki progowe i elementy dyfuzora po obu stronach wydechu, a także tylny spoiler dachowy zoptymalizowany pod kątem uzyskania wyższej wydajności aerodynamicznej. Dzięki inspirowanemu rajdami samochodowymi designowi kierowca może liczyć na lepsze aerodynamikę, a co za tym idzie wyższe osiągi.
Idea wersji ST uosabia pewność prowadzenia. Sportowe zawieszenie to jeden z elementów zapewniających niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Nowe przednie sprężyny i amortyzatory wraz ze specjalnie dostrojonym układem kierowniczym gwarantują wyjątkową łatwość prowadzenia i poczucie jedności z pojazdem.
Zdjecia
System wspomagania kierownicy (EPAS) automatycznie dostosowuje się do prędkości z jaką się poruszasz. Podczas jazdy po mieście lub parkowania system ułatwia skręt kół i zapewnia większą zdolność manewru. Przy większej prędkości (np. na autostradzie) system usztywnia kierownicę, dając prowadzącemu poczucie większej kontrolim i pewności. Nowatorski system EPAS jest aktywowany wyłącznie w razie konieczności, co zmniejsza zużycie energii i wpływa korzystnie na spalanie.
Zdjecia
Sercem nowego Forda Focus ST może być jeden z dwóch potężnych silników: jednostka wysokoprężna o mocy do 185 KM i 400 Nm momentu obrotowego lub silnik benzynowy o mocy 250 KM i 345 Nm momentu obrotowego. Zostały one perfekcyjnie zgrane z całym układem napędowym, który zapewnia płynne przeniesienie mocy na przednią oś, przy jednoczesnym utrzymaniu prawidłowej trakcji – nawet przy agresywnym przyśpieszeniu.

Zobacz katalog

Ford Focus RS

Ostatni przedstawiciel sportowej rodziny Focusów - ekstremalny RS to samochód, który ma jeden cel - zapewniać w każdym momencie sportowe osiągi.
Zdjecia Opracowany przez zespół Ford Performance, został wyposażony w specjalnie zaprojektowany silnik o pojemności 2,3 litra z turbosprężarką typu Twin Scroll o mocy 350 KM, który w połączeniu z innowacyjnym napędem na wszystkie koła oraz układem TVC poprawiającym stabilność na zakrętach zapewnia przyczepność, zwrotność i nieposkromioną moc. Nowy Focus RS wykorzystuje innowacyjny system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego (Dynamic Torque Vectoring), by zapewnić kierowcy niespotykany poziom prowadzenia i przyjemności z jazdy, łącząc wyjątkową trakcję i przyczepność z niezrównaną zwinnością i szybkością w zakrętach.
Zdjecia
System Ford Performance AWD opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale i dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi. Dzięki temu umożliwiają „wektorowanie momentu obrotowego”, co ma ogromny wpływ na zachowanie się auta na zakrętach i stabilność w łuku.
System AWD dopracowano tak, by zapewniał wyjątkową przyczepność – z przyspieszeniami bocznymi przekraczającymi 1 g – oraz najlepszą w klasie prędkością pokonywania łuku oraz przyspieszeniem na wyjściu z zakrętu. Zapewniając neutralne zachowania i regulowane reakcje w zakresie granicznym oraz zdolność do uzyskiwania kontrolowanych poślizgów nadsterownych, Focus RS dostarcza kierowcy najwspanialszych doznań z gatunku przyjemności z prowadzenia auta.
Wnętrze Forda Focus RS idealnie oddaje jego sportowego ducha. Wyczynowy charakter Focusa RS podkreślają sportowe fotele Recaro. Przyjemność prowadzenia zwiększa kierownica o spłaszczonym na dole wieńcu, obita miękką skórą, wyjątkowa grafika zegarów na głównym zespole wskaźników czy aluminiowe pedały. W całej kabinie znajdują się niebieskie motywy kolorystyczne RS: przeszycia foteli i kierownicy, kolorowa grafika na lewarku biegów czy logo RS na siedzeniach, kierownicy i listwach progowych.
Zdjecia

Zdjecia

Zobacz katalog

Ford Mustang

Bardzo zasłużony dla Forda model, który zapoczątkował ten typ samochodów (pony car) w Ameryce. Jego ostatnia wersja jest również oferowana w Europie, co ucieszyło wielu entuzjastów tego modelu. Do wyboru mamy wersję Fastback
Zdjecia

oraz bardzo stylowy kabriolet.
Zdjecia

Zaprojektowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii nowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3 l zapewnia idealne połączenie zapierających dech w piersiach osiągów i doskonałej wydajności. Układ bezpośredniego wtrysku precyzyjnie dawkuje paliwo, natomiast turbosprężarka typu twin-scroll zapewnia imponującą moc 317 KM, 432 Nm momentu obrotowego oraz błyskawiczną reakcję na dodanie gazu. Maksymalna prędkość wynosi 233 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Wszystko to przy imponującej oszczędności paliwa i emisji CO2 na poziomie zaledwie 179 g/km.

Zdjecia

Ceniony silnik V8 o pojemności 5,0 l jest wprost stworzony do nowego Forda Mustang. Mechanizm rozrządu zaworowego oraz konstrukcja głowic pozwoliły tej jednostce rozwinąć moc 421 KM oraz moment obrotowy 524 Nm. Silnik rozpędza nowego Forda Mustang do prędkości 250 km/h. Przyspieszenie wynosi od 0 do 100 km/h to tylko 4,8 sekundy, a przyspieszenie boczne - 0,97 g. Te liczby robią wrażenie. Trzeba wspomnieć również o niepowtarzalnym brzmieniu silnika, który dla fanów motoryzacji jest najpiękniejszą melodią.

Zdjecia

Wnętrze nowego Forda Mustang inspirowane stylistyką kokpitu samolotu przyciąga uwagę intuicyjnym rozmieszczeniem wszystkich elementów sterujących funkcjami samochodu, połączeniem dawnego stylu z nowoczesnością, idealną równowagą pomiędzy zegarami analogowymi a wskaźnikami cyfrowymi. Dźwignia zmiany biegów znajduje się w optymalnym miejscu a kierownica pasuje do Twoich rąk wprost idealnie.

Zdjecia

Zobacz katalog

Ford Mondeo ST-Line

Nowy Mondeo ST-Line łączy w sobie styl i praktyczność Forda Mondeo z przyciągającą wzrok estetyką pojazdu o sportowym charakterze.

Zdjecia

Dolne zderzaki przednie i tylne, siatka przedniego grila oraz alufelgi w kolorze Rock Metallic zwracają uwagę wyjątkowym designem. Diodowe światła LED do jazdy dziennej, obudowy lamp przeciwmgielnych w kolorze Gloss Black oraz wyraziste logo ST-Line na przednich błotnikach: wszystko to czyni z pojazdu doskonałą kombinację praktyczności oraz elegancji. Obniżone zawieszenie akcentuje sportową stylizację pojazdu za każdym razem, gdy ruszasz w drogę.

 
 
zapisz się do newslettera
dołącz do nas na facebooku
autoklimat
obserwuj nasz kanał youtube
autoklimat

© AutoKlimat 2015