Ford Focus ST

Najbardziej zaawansowany Ford Focus ST w dziejach został wyposażony w nowe technologie zastosowane w podwoziu, przeprojektowane zawieszenie, zmodernizowany układ kierowniczy, a także specjalnie dobrane ogumienie, oferując wyrafinowane właściwości jezdne oraz wysoką precyzję prowadzenia. Model ten po raz pierwszy będzie oferowany w dwóch wersjach z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym.

System obsługi głosowej SYNC 2

Wśród debiutujących w Fordzie Focusie ST systemów wspomagających kierowcę, funkcji przyłączeniowych i udogodnień znalazł się zaawansowany system komunikacji SYNC 2. Opracowany przez Forda system obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, na którym podczas uruchamiania silnika wyświetlane jest logo ST, a także zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwe sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop)

Active City Stop w razie wykrycia ryzyka kolizji z samochodem poprzedzającym przygotowuje do działania układ hamulcowy, a jeśli kierowca nie zareaguje, automatycznie aplikuje hamulce, aby zredukować siłę uderzenia. System działa podczas jazdy z małą prędkością – do 50 km/h. Jego praktyczność docenią wszyscy kierowcy poruszający się po miejskich ulicach.

Moc Diesla – 185 KM

Pierwszy w historii Ford Focus ST z silnikiem Diesla łączy praktyczne cechy wykorzystywane na co dzień ze sportowym charakterem, będąc przy tym najbardziej oszczędnym, wyczynowym samochodem Forda w dziejach. Pod maską pracuje 185-konny silnik TDCi o pojemności 2 litrów, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,2 l/100 i emisji CO2 na poziomie 110 g/km*.

6-biegowa skrzynia automatyczna

Inspirowana samochodami wyścigowymi 6-biegowa przekładnia automatyczna Powershift to najprostsza droga do odkrycia pełnych możliwości silnika ST. Wykorzystuje ona dwa niezależne sprzęgła, co pozwala na indywidualną obsługę biegów parzystych i nieparzystych. Rezultat to płynna i szybka zmiana biegów bez utraty momentu obrotowego. Manetki przy kierownicy, pozwalają na szybką zmianę biegów bez konieczności odrywania rąk od kierownicy, co pomaga zachować pełną kontrolę nad samochodem.

Prawdziwa przyjemność!

Turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków rozrządu dla zaworów dolotowych i wylotowych oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Wszystko to znajdziesz w silniku benzynowym EcoBoost o pojemności 2-litrów i mocy 250 KM, dzięki któremu nowy Ford Focus ST przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 248 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,8l/100, a emisja CO2 równa się 159 g/km. Lekkie, aluminiowe silniki EcoBoost charakteryzują się elastycznością oraz dużą wydajnością, co zapewnia doskonałe przyśpieszenie i wysoki moment obrotowy dostępny już od 2000 obrotów.

Maksymalne panowanie na zakrętach

Zmodyfikowany układ TVC (Torque Vectoring Control) poprawiający stabilność na zakrętach optymalizuje rozkład momentu obrotowego pomiędzy kołami, zwiększając trakcję i zwinność na zakrętach.

Maksymalna kontrola podczas szybkich manewrów Nowa funkcja Electronic Transitional Stability zintegrowana z zaawansowanym elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy analizuje dane dotyczące stabilności pojazdu oraz monitoruje reakcje kierowcy i w razie konieczności pomaga utrzymać precyzję prowadzenia i pełną kontrolę nad autem podczas nagłych zmian toru ruchu w trakcie jazdy z dużą prędkością.

Ten Ford już od 116 600 PLN

Wersja Cena
ST od 116 600 PLN
ST 2 od 125 700 PLN
zapisz się do newslettera
dołącz do nas na facebooku
autoklimat
obserwuj nasz kanał youtube
autoklimat

© AutoKlimat 2015